Job Reports
ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Τεχνική Περιγραφή Έργου:

Το έργο αφορά στην κατασκευή ενός νέου πηγαδιού στο εργοστάσιο του Αγ. Νικολάου, στο οποίο θα γίνεται χύτευση κολωνών αλουμινίου, μήκους 8,50 μ. Οι προς εκτέλεση εργασίες αφορούν στην κατασκευή ενός προσωρινού εξωτερικού φρέατος αντιστήριξης, μέσα στο οποίο θα τοποθετηθεί το μόνιμο φρέαρ χύτευσης κολωνών αλουμινίου, από τον πυθμένα του οποίου θα κατασκευασθεί μία στεγανή οπή για την τοποθέτηση του εμβόλου.
 
Από την εδαφοτεχνική έρευνα προέκυψε ότι το υπέδαφος στην περιοχή του έργου και μέχρι βάθους 30 μέτρων είναι πολύ μαλακός σχηματισμός, με ασθενή μηχανικά χαρακτηριστικά. Η στάθμη, δε, του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα βρίσκεται σε βάθος 3,50 μέτρων από το δάπεδο εργασίας. Στο χώρο κατασκευής του νέου φρέατος υπήρχε ένα υπόγειο φρέαρ από οπλισμένο σκυρόδεμα, το οποίο περιβαλλόταν από χαλύβδινες πασσαλοσανίδες βάθους 15 μέτρων. 
 
Για την πραγματοποίηση της προσωρινής αντιστήριξης κατασκευάστηκε έγχυτο διάφραγμα από οπλισμένο σκυρόδεμα, πάχους 80 εκατοστών και βάθους 21 μέτρων, με περίγραμμα εξωτερικά των υπαρχουσών πασσαλοσανίδων. Το διάφραγμα αποσκοπεί στην αντιστήριξη του ορύγματος εκσκαφής, αλλά και στην εξασφάλιση της στεγανότητας του χώρου του έργου.
 
Για την κατασκευή του πηγαδιού εγκατάστασης του υδραυλικού εμβόλου διατρήθηκε οπή διαμέτρου 1,80 μέτρου και βάθους 23 μέτρων, και τοποθετήθηκε χαλύβδινος σωλήνας διαμέτρου 1,40 μέτρου, κλειστός στο κάτω άκρο. Περιμετρικά του σωλήνα διοχετεύτηκε τσιμεντένεμα για να εξασφαλιστεί αφενός η πάκτωση του σωλήνα μέσα στην οπή, και αφετέρου η προστασία του από διάβρωση.
 
Παράλληλα, στο εσωτερικό του διαφράγματος κατασκευάστηκαν 2 φρεάτια άντλησης, προκειμένου να διατηρείται η στάθμη του υπόγειου ορίζοντα κάτω από το εκάστοτε δάπεδο εργασίας. Στη συνέχεια κατασκευάστηκαν εδαφοπάσσαλοι διατεταγμένοι σε κάνναβο στο εσωτερικό του διαφράγματος, με τη μέθοδο του Jet Grouting. Αυτό έχει ως συνέπεια τη βελτίωση των συνθηκών έδρασης του μονίμου φρεατίου χύτευσης, αλλά και τη μείωση της διαπερατότητας του εδάφους κάτω από τον πυθμένα εκσκαφής και, επομένως, τη μείωση των αντλήσεων.
 
Μετά την ολοκλήρωση των εδαφοπασσάλων ξεκίνησε η εκσκαφή εσωτερικά του διαφράγματος και, φτάνοντας στο τελικό βάθος, τοποθετήθηκε ένα μεταλλικό κιβώτιο για να εξασφαλιστεί απόλυτη στεγανότητα και να ξεκινήσει η κατασκευή του μόνιμου φρέατος.